카테고리 없음

Origin of Confucianism

Infopower2023 2023. 3. 8. 19:15

Confucianism, as the foundation of Eastern thought, has provided abundant wisdom and values in various fields such as morality, education, and politics in the Orient. Confucianism appeared during the Spring and Autumn period in China, which was a chaotic period in which the conflicts between the vassals for supremacy were fierce as the existing social system and order collapsed.


It was Confucianism who raised the value of benevolence and justice in order to heal this confusion and restore social order. Confucius, who established Confucianism by integrating the cultures of the Xia, Yin, and Zhou eras, made it his mission to correct the moral discipline of individuals and society by newly illuminating the existing culture and establishing a Confucian system to meet the needs of the times. . The core of Confucius' thought is Yin. Humanity means love for people and humanity, that is, the spirit of loving others and the humanity of a socially completed personality.


Confucius suggested filial piety, filial piety, loyalty, and god as the virtues that fulfill benevolence. It was thought that those who loved their parents at home respected their elders in society. However, love for others can be fully demonstrated when I understand the person's mind from the other person's point of view. Confucius said to stand with this mind of understanding the hearts of others, but the book contains the spirit of not doing to others what one does not want by putting off oneself and considering the other person.

In order to complete benevolence, the process of constantly cultivating oneself is necessary, and one must internally control one's desires and emotions to conform to the external social norms, examples. In this way, Confucius called Geukgi Bokrye to overcome one's own desires and return to propriety, and saw that humanity could be completed only through this.


Confucius was very concerned about the reality of people living in poverty and suffering at the time. In order to improve this reality, the ruler thought it was urgent to earn the trust of the people by first cultivating his body and mind faithfully and then ruling for the people. In addition, he insisted that people in each field of society, from the ruler above to the people below, should act in accordance with their role, which is called Jeongmyeong.

Mencius inherited the ideas of Confucius and further systematized Confucianism. He insisted on the theory of benevolence and thought that human beings were innately pure beings. In other words, he argued that all human beings are born with a heart that cannot bear to do anything, and this is the basis for human nature to be good. In addition, it was said that just as people have arms and legs from birth, humans are born with four minds: sympathy, shame, shame, and anger. Mencius thought that if he did not have this, he could not be called a human being, and if he cultivated and expanded this well, anyone could become a saint by perfecting the four virtues of benevolence, wisdom, and wisdom.


Mencius opposed the rule of subjugating other countries by force of arms. This is because it was seen as an act that plunged the people into suffering and increased social confusion, and was against the virtues emphasized by Confucius. According to Mencius, the ruler should idealize the realization of politics by the king, who governs the country only by virtue. The content of the royal road is to communicate with the people and share joy with the people.